Неділя, 18.04.2021, 09:55
Вітаю Вас Гість | RSS

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3  Новокаховської міської ради 
Херсонської області

Меню сайту
Увага! Булінг!
Наше опитування
Чи приніс Вам користь цей сайт?
Всього відповідей: 73
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Продовження аналізу

  1. Превентивне виховання, профілактика правопорушень та соціальний захист учнів.

Провідне місце у виховній роботі школи надавалося превентивному вихованню учнів. Цей напрямок роботи було організовано з урахуванням Інформаційних матеріалів щодо створення безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді життєвих навичок у 2019/2020н.р., висвітлених у листі Міністерства освіти і науки України від 27.06.2019р. №1/9-414.

Завдання освітян робити все, аби сучасні діти могли навчатися без страху і насилля, отримувати ціннісні життєві навички, які відповідають світу що змінюється. Аби забезпечити таке середовище, усвідомити сучасні виклики виховання та його головні засади, базові моральні цінності сучасного вихованця з обов’язковим урахуванням його індивідуальних особливостей, педагоги врахували у своїй роботі засади Програми «Нова українська школа у поступі до цінностей».

Конвенція ООН про права дитини вказує на те, що кожна дитина в усьому світі має право жити, рости і бути захищеною від усіх форм насилля. Тому принцип запобігання та реагування на насилля, жорстоке поводження та експлуатацію дітей є ключовим у організації освітнього процесу у нашому закладі.

Навчальний заклад у повній мірі забезпечено нормативно-правовою базою з питань охорони дитинства, яка постійно оновлюється.

Відповідно до Критеріїв оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти, визначених у Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти та затверджених наказом МОН від 09 січня 2019 року №17, у закладі створено освітнє середовище, вільне від будь-яких форм насильства та дискримінації, а саме:

  • Заклад освіти планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу в закладі. Для цього в школі призначена уповноважена особа з протидії булінгу, розроблено Процедуру створення та розгляду заяв про випадки булінгу, Порядок реагування на доведені випадки булінгу та  план заходів із запобігання та протидії булінгу, які неухильно виконуються. Також планом визначено заходи із запобігання проявам дискримінації. Всі ці нормативні документи розміщено на сайті закладу та оприлюднюються на дошках оголошень. Керівництво та педагогічні працівники закладу освіти обізнані з ознаками булінгу, іншого насильства та запобігання йому. Ці питання розглядались на засіданні педагогічної ради у серпні 2019р. «Про організацію роботи щодо запобігання негативним проявам серед неповнолітніх, попередження булінгу, протидії насильству над дітьми та виявлення родин, які опинилися в СЖО», лютий 2020р. «Стан роботи з профілактики правопорушень , попередження булінгу, запобігання негативним проявам серед неповнолітніх та насильства у родині», практичний семінар «Поведінка як зовнішній прояв особистості школяра», узагальнено наказом по школі питання щодо стану роботи з превентивного виховання учнів. Заклад освіти також співпрацює з представниками правоохоронних органів, службою у справах дітей, центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді в рамках виконання плану превентивного виховання: пеціаліст ССД Харченко О. А. - «Попередження насильства серед підлітків.Булінг в дитячому середовищі. Протидія торгівлі людьми». Старший інспектор з ювенальної превенції сектору превенції НК МВП Ющенко Л. М. –  «Профілактика правопорушень. Протидія булінгу», «Скажи булінгу НІ! Протидія домашньому насиллю»
  • Правила поведінки учасників освітнього процесу з закладі освіти забезпечують дотримання етичних норм, повагу до гідності, прав і свобод людини. Про це говорять правила поведінки, розміщені на сайті школи, які спрямовані на формування позитивної мотивації у поведінці освітнього процесу та на реалізацію підходу, заснованого на правах людини. На початку навчального року всі учні, у тому числі новоприбулі учні, повторюють правила поведінки, створюють правила поведінки у класному колективі і намагаються їх дотримуватися. З тими  учнями, які порушують правила поведінки, класними керівниками, соціально-психологічною службою, адміністрацією закладу проводиться певні коригувальні заходи.

 

Проведені протягом 2019/2020н.р. заходи з питань запобігання домашньому насильству, булінгу, відповідальності за порушення прав дитини:

 

Назва заходу

Форма проведення

Кількість залучених учасників освітнього процесу

учні

батьки

вчителі

1

Шкільний  DOCU/тиждень

Тренінгові заняття, перегляд фільму «Джованні та балет на воді»

520

45

40

2

Зустріч з інспектором  ювенальної превенції сектору превенції НК МВП Ющенко Л.М.

«Відповідальність неповнолітніх», 6-7кл.

110

 

 

3

Зустріч учнів з представниками ССД

«Протидія булінгу», 6кл.

60

 

2

4

Акція

«Мої долоньки проти насилля», 1-6кл.

300

 

 

5

Інформ-хвилинки

«Як справитися з булінгом» 1-10кл.

500

 

 

6

Відеолекторій

«Міжнародний дня боротьби за ліквідацію насильства щодо жінок»

 

 

40

3

7

Виховні години

 

«Мої права та мої обов’язки», «Жорстокість та насильство», 1-10кл.

550

 

 

8

Квест (небезпеки, що можуть виникнути під час спілкування  в Інтернеті)

«Тест Білборда та кохання в Інтернеті»

85

 

 

9

Анкетування

«Відповідальність неповнолітніх», 8кл.

60

 

 

10

Тренінгове заняття

«Як навчитися відмовляти. Впевнено скажемо Ні!»

60

 

 

 

Протягом навчального року педагогічний колектив школи намагався  охопити і інші напрямки превентивного виховання  та проводити роботу в системі. Так, до річного плану роботи школи були включені заходи з превентивного виховання та правової освіти виходячи з ціннісного ставлення до суспільства, до людей та до себе. У комплексі проводилися такі заходи:

  • Попередження булінгу
  • З профілактики правопорушень.
  • З попередження та запобігання насильства в сім’ях та серед учнів школи.
  • З профілактики  підліткової злочинності бездоглядності, безпритульності, соціального сирітства.
  • Щодо організації профілактики ВІЛ/СНІДУ серед вихованців, педагогів, батьківської громади.
  • Програми «Репродуктивне здоров’я нації».
  • Щодо запобігання проявів расизму та ксенофобії.
  • Щодо   утвердження гендерної рівності.
  • Щодо виконання державної програми реалізації Конвенції ООН про права дитини.
  • Попередження та запобігання торгівлі людьми.
  • Місячника превентивного виховання та правових знань.
  • Всеукраїнської акції «16 днів без насильства»
  • Відзначення Всесвітнього Дня боротьби зі СНІДом
  • Відзначення дня толерантності.
  • Тижня права. Міжнародного дня прав людини.

До системи заходів превентивного виховання у ЗОШ №3 залучалися спеціалісти та фахівці служби у справах дітей, відділу ювенальної превенції міського відділу Національної поліції, центру соціальних служб для дітей, сім’ї та молоді, міської прокуратури.

Особлива увага  в системі превентивного виховання учнів надається заходам щодо попередження дитячої безпритульності та бездоглядності.  Перш за все це організація індивідуальної роботи з учнями та їхніми батьками, психолого-педагогічний супровід дітей та сімей, які мають проблеми у вихованні. Забезпечують проведення комплексу індивідуальної роботи практичний психолог Грудійова О.О., соціальний педагог Іщенко О.В., які мають тижневе навантаження 0,75 ставки. 21 класний керівник школи проводять комплекс планових заходів щодо впровадження програм превентивного виховання. Координує дії класних керівників та спеціалістів у даному напрямку заступник директора з ВР Фірсова Г.П.

На виконання ряду нормативних актів з охорони дитинства персоналом закладу проводиться систематична робота з дітьми та родинами, які опинилися у складних життєвих обставинах. На кінець навчального року на обліку служби у справи дітей перебувають три дитини, які навчаються у нашому закладі. Дві з них знаходяться на обліку впродовж декількох років, їх родини потребують постійного контролю та соціального супроводу, так як не можуть самостійно подолати складні обставини. Інша дитина прибула до закладу на початку навчального року, мала дуже багато пропусків без поважних причин, батьки ухиляються від виконання батьківських обов’язків. Тому закладом було направлено до служби у справах дітей  Повідомлення про виявлення дитини, родина якої має ознаки СЖО. За результатами проведеної роботи міським центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, Службою у справах дітей з метою захисту прав та інтересів дитини її було поставлено на облік як таку, що перебуває у складних життєвих обставинах (підстава: невиконання матір’ю батьківських обов’язків). Адміністрацією закладу також було направлено до ССД та національної поліції  Подання на батьків іншого учня, які неналежно виконують свої обов’язки (у нього були також систематичні пропуски уроків без поважних причин). Зазначене питання було винесене на розгляд комісії з питань профілактики бездоглядності та правопорушень у дитячому середовищі при міськвиконкомі. З матір’ю учня та з неповнолітнім  було проведено профілактичну бесіду та повідомлено про наслідки порушень нею Закону України про освіту; вона особисто попереджена про відповідальність за невиконання батьківських обов’язків. Комісія прийняла відповідні рішення: матері надані роз’яснення щодо контролю з її боку за режимом дня дитини та відвідування ним занять у школі; здобувача освіти зобов’язано щотижня з’являтися до ССД та надавати для перевірки щоденник, також рекомендовано знову розпочати відвідувати гуртак за інтересами у час після школи. Також відповідна робота з родиною  була проведена фахівцями ювенальної превенції міського відділу поліції. Подання вони зареєстрували до журналу єдиного обліку заяв і повідомлень про кримінальні правопорушення і інші події за актом того, що учень має велику кількість пропусків навчальних занять без поважних причин. З учнем було проведено профілактичну бесіду, а відносно матері було складено адміністративний протокол за ст..184 КУпАП.  Після проведеної роботи фахівцями відповідних установ батьками був посилений контроль, а учень змінив свою поведінку і пропусків без поважних причин більше не було.

Відповідна робота з дітьми, які опинилися в СЖО, проводиться і персоналом школи, в першу чергу соціальним педагогом, класним керівником та психологом, а також адміністрацією закладу: відвідування родин вдома, огляд житлово-побутових умов, індивідуальні бесіди, залучення дітей до участі в гуртках, секціях, суспільно-корисної діяльності, позашкільної роботи, бесіди з батьками про відповідальність за створення умов для виховання, навчання та розвитку дітей, про дотримання навчальної дисципліни, відповідальне ставлення до виконання, батьківських обов’язків, бесіди з учнями «Твоє улюблене заняття в школі і вдома», «Я – учень» «Чому потрібно дотримуватись правил поведінки в школі?», «Про дружбу та товаришів»,  «Конфлікти між батьками та дітьми. Шляхи їх уникнення», «Подолання труднощів у навчанні», заняття «Взаємодія з однолітками», «Профілактика жорстокості серед підлітків», бесіда щодо успішності у навчанні та поведінки у школі, здійснення класними керівниками контролю успішності та відвідування навчальних занять, відвідування уроків та спостереження на перерві за взаємовідносинами в класах.

 

 

 

Продовження.

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Національна дитяча "гаряча" лінія
Вимагають хабарі? Вимагають кошти?
Архів записів
Корисні посилання










Copyright MyCorp © 2021