Неділя, 18.04.2021, 10:29
Вітаю Вас Гість | RSS

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3  Новокаховської міської ради 
Херсонської області

Меню сайту
Увага! Булінг!
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 77
Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0

Виховна робота

 

Аналіз виховної роботи в ЗОШ №3

 Новокаховської міської ради

 за 2019/2020н.р.

  1. Вступ.

 В умовах творення Української держави особливої актуальності набула  проблема виховання та самовиховання творчої особистості, здатної на самостійну діяльність та саморозвиток.

Демократизація освіти, надання їй державно-національної спрямованості вимагали  від вчителів створення такої моделі виховання людини, яка б дозволяла їй оптимально вирішувати складні питання життя, досягати вирішення поставленої мети.

На виконання Методичних рекомендації з питань щодо створення у 2019/2020 н. р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок (Лист МОНУ № 1/9-414 від 27.06.2019р), Державної Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів», затвердженої Міністерством освіти і науки, молоді та спорту 31.10.2011 №1243, Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання y загальноосвітніх навчальних  закладах, затверджених  наказом МОН від 16.06.15 року № 641у школі сплановано систему заходів різного спрямування із забезпечення виконання завдань, які є метою сучасного освітнього процесу:  формування громадянина, патріота, інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої особисті, готової протистояти асоціальним впливам, вправлятися з особистими проблемами, творити себе та оточуючий світ.

Враховуючи завдання національного виховання, визначені в Концепції виховання дітей та молоді у національній системі освіти, виховна робота організована й проводиться в різних формах і напрямках: національно-патріотичне, екологічне виховання, правове,  превентивне, художньо-естетичне.

В управлінні життєдіяльністю освітньої установи в  цілому та в дитячому колективі зокрема не обійтися без системного підходу. Системний підхід дозволяє класному керівнику раціонально розподіляти свої зусилля при організації виховного процесу в класі. При створенні виховної системи класу формується «обличчя» класу, його індивідуальний вигляд, а виховна та освітня діяльність вибудовуються через залучення вихованців до організації та проведення колективно-творчих справ.

Колективні творчі справи не тільки сприяють формуванню особистості з активною громадянською позицією, а й вчать жити і працювати в колективі, сприяють адаптації до сучасного соціуму, духовно збагачують особистість учня, допомагають у осмисленні життєвих цінностей, у вивченні сучасних реалій життя і перспектив розвитку особистості. 

Над реалізацією мети і завдань виховної роботи протягом 2019-2020 навчального року в школі працювало 21 класний керівник, педагог-організатор, соціальний педагог, практичний психолог, заступник директора з виховної роботи. Безпосередньо долучалися до цієї діяльності і вчителі-предметники через організацію позакласної роботи.

Найбільшу увагу в  своїй  роботі протягом  2019-2020 навчального року педагогічний колектив школи приділяв вихованню в своїх учнях моральних якостей: доброзичливості, поваги до людської гідності, милосер­дя, доброти, людяності, толерантності, порядності; потреби в емоційному та ду­ховному контактах з людьми, потреби у самоповазі, співчутті і співпереживанні людям, ба­жання допомогти, гуманної поведінки, а також патріотизму, національної самосвідомості, відданості Батьківщині, прагненню служити її інтересам, тому  що  робота з формування у дітей  та молоді моральних  та громадянських якостей, розуміння приналежності до українського народу є одним із найважливіших завдань педагогів.

Виховна робота колективу  серед учнів 1-10-х класів будувалася за тематичними тижнями, декадами або місячниками згідно Основних орієнтирів виховання та формування ціннісного ставлення до суспільства і держави, культури та мистецтва, природи, праці, сім’ї, родини та людей, до себе, що має своє відображення у плані роботи школи у розділі «Основні напрямки виховної діяльності».

2. Національно – патріотичне та військове виховання 

Національно-патріотичне виховання  дітей та молоді визнано в Україні пріоритетним напрямом державної політики.

Основною метою національно – патріотичного виховання є формування національно-свідомого громадянина на шляху демократичного розвитку нашої держави. Адже саме українцям притаманні любов до рідної землі, гордість за своє історичне минуле, повага до звичаїв, традицій, культури, духовних надбань нашого народу.

Працюючи над реалізацією Концепції національно – патріотичного виховання, педагогічний  колектив  свою виховну роботу спрямовував на виховання свідомого громадянина, патріота України.

Відповідно до розпорядження КМУ від 07 грудня 2016 року № 954-р «Про затвердження плану заходів щодо популяризації державних символів України, виховання поваги до них у суспільстві», враховуючи Рекомендації щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України, затверджених наказом МОН України від 07 вересня 2000 року № 439, наказу ДОН  від 09.02.2017 року № 75/0/212-17 «Про затвердження плану заходів щодо популяризації державних символів України, виховання поваги до них серед учнівської та студентської молоді області », наказу МОН України від 16.06.2015 № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді» в усіх класних кабінетах оформлені куточки державної символіки, де учні мають змогу ознайомитися з державними символами України – Гербом, Прапором, Гімном. Класними керівниками та класоводами, педагогом-організатором під час проведення класних годин, тематичних заходів, традиційних свят виховується повага до державної символіки. Всі урочистості супроводжуються Гімном України та внесенням Державного  Прапору України.

Виховуючи повагу до історичного минулого нашого народу, учні беруть участь і перемагають у різноманітних представницьких масових заходах, що надає їм не лише неоціненний досвід набуття навичок науковості, пошуковості, але й учить поважати традиції свого народу, його велику культурну спадщину.

Керуючись законами України «Про місцеві державні адміністрації», «Про військовий обов’язок і військову службу», Указом Президента України від 25 жовтня 2002 року №948/2002 «Про Концепцію допризовної підготовки і військово-патріотичного виховання молоді» (зі змінами та доповненнями), відповідно до наказів Міністерства освіти та науки України від 27 жовтня 2014 року № 1213 «Про затвердження плану заходів щодо посилення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді», від 16 червня 2015 року № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, заходів щодо реалізації Концепції  національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах» та з метою поліпшення стану допризовної підготовки юнаків і військово-патріотичного виховання молоді району складено план роботи щодо військово-патріотичного виховання.

Відповідно до підпункту 2 пункту 3 Указу Президента України від 12.06.2015 № 334 «Про заходи щодо поліпшення національно-патріотичного виховання дітей та молоді»,  підпункту 5.2.2 пункту 5.2 Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затверджених наказом  Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах», Положення про Всеукраїнську дитячо-юнацьку військово-патріотичну гру «Сокіл»(«Джура»), затвердженого Кабінетом Міністрів України, з метою національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді, набуття учнями знань, умінь і навичок, необхідних захиснику Вітчизни, формування у молоді високих морально-психологічних якостей на початку навчального року була проведена організаційна робота щодо створення у закладі рою «Сміливі азовці», наставником якого була призначена педагог-організатор Копил О.В. Протягом навчального року з метою підготовки команди до змагань з роєм працювали також  вчитель предмету «Захист Вітчизни» Санін М.І. , вчитель біології Кучеренко І.В., вчитель географії Ісаєнко О.В., вчитель історії Склейнова О.В. Санін М.І. провів тренування на воєнізованій «смузі перешкод» (на базі Професійного ліцею). Кучеренко І.В. знайомила команду з правилами надання першої домедичної допомоги теоретично та на практиці. Ісаєнко О.В. залучила вихованці до занять з туристичної підготовки, які проводила керівник БДТ Перехресна Г.В. Через національний карантин міські змагання (таборування) не проводилися. Проте рій «Сміливі приазовці» долучився до Всеукраїнського онлайн-конкурсу «Відун», присвячений Дню героїв України.

На виконання розділу плану роботи школи «Основні напрямки виховної діяльності» було заплановано та проведено ряд інших заходів з виховання учнів на національних традиціях та звичках українського народу, військово-патріотичного виховання:

- тиждень патріота «З любов’ю до рідного міста» (виховні години, конкурс малюнків «Моє рідне місто»; участь у міських заходах)

- тиждень козацької слави та відзначення Дня Захисника Вітчизни (тематичні виховні години,спортивні змагання «Козацькому роду нема переводу», зустрічі з воїнами АТО, захід для четвертокласників «Козацькі розваги» (кл.кер.Н.М.Оголюк, О.В.Турбаба), на який було запрошено волонтера Афанасьєва О.І. та учасника  АТО Шевченко В., зустріч учнів 3б класу (кл.кер.Богомазова В.П.) з козаком – головним осавулом Кальміунського полку війська запорізького Гордієм Ніконоровим  ),

- загальношкільний захід для учнів 5-7 класів «Король та королева Таврійського краю»,

- бібліотечний урок та інтерактивний захід «Життєвими стежками Олександра Довженка»,

- відзначення Дня української писемності та мови: тематичні виховні години, участь у шкільному етапі Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика, екскурсія до міської бібліотеки та участь у занятті «Єдиний скарб у тебе – рідна мова!», квест «Усьому початок – слово», написання традиційного Всеукраїнського радіодиктанту національної єдності;

- Відзначення Дня вшановування пам’яті жертв Голодоморів: єдина виховна година «Людської пам’яті мости»;.

- Відзначення Дня Збройних Сил України та Дня Гідності: спортивні естафети, написання листів воїнам АТО.

- Привітання з новорічними святами та жіночим днем військовослужбовців 57-ої мотопіхотної бригади.

- Участь активних учнів у м. Запоріжжя у IV Всеукраїнському зльоті Асоціації лідерів учнівського самоврядування «Сокіл» та вступ у дану Асоціацію.

- Відбулося підвищення рівня обізнаності вчителів в напрямку розвитку Всеукраїнської гри «Сокіл» (Джура»: педагог-організатор Копил О.В. та Склейнова О.В., вчитель історії, побували з учнями на Зльоті лідерів; Копил О.В. прийняла участь у семінарі-тренінгу «Використання національної зимової обрядовості при діяльності дружин «Соколу» в закладах освіти м. Моршин; вчитель зарубіжної літератури Біла О.О. - семінарі-тренінгу «Школа національно-патріотичного виховання ім. Олени Степанів м. Київ.

- заходи до Дня Соборності України (тематичні виховні години, виставка у шкільній бібліотеці, участь у міському святковому заході)

-  День вшанування учасників бойових дій на території інших держав та річниці виведення радянських військ з Афганістану (зустріч з афганцем Лебедєвим В.І. та рою «Сміливі азовці»)

-  День Героїв Небесної Сотні (мітинг-реквієм «Герої не вмирають» (учні 3-х класів Турбаба Л.В., Богомазова В.П., вчитель історії Склейнова О.В., команда «Джура» Копил О.В.

- Шевченківський тиждень (тематичні хвилинки «Тарас Шевченко – вічний як народ!», перегляд фільмів, книжкова виставка «На струнах Кобзаревої душі», у холі з висловів про митця було створено асоціативний кущ «Кобзар: навіки у серцях», 5-7 класи зібрали рукописну ілюстровану книжку «Крилаті вислови Кобзаря»,  2-3 класи створювали LEGO-моделі до віршів Т. Шевченка, а для 9-х класів був проведений квест «Тарасові шляхи», загальношкільний флешмоб «Декламуємо Т.Шевченка».

Протягом навчального року учні відвідували міський краєзнавчий музей, музей імені Бахути, міську картинну галерею, подорожували до м. Каховки, заповідника Асканія Нова.

У зв’язку з карантином ряд заходів було проведено дистанційно: челенджі «Великдень вдома. Друзі онлайн», «Щаслива мама» до Дня матері, створення віртуального фотоальбому «Дякую діду за перемогу!».

Можна також простежити систематичну взаємодію та співпрацю з громадською організацією ветеранів та учасників АТО «Біла стріла», які підтримують навчальний заклад у всіх значних заходах. Так вони долучилися до організації масового екологічного заходу «Zero Waste Day Nova Kakhovka» та стали його спонсорами (школа отримала у подарунок господарський інвентар, діти чашки з логотипами спільного прапору, а також спільно розроблений прапор школи національно-патріотичного напрямку. Представники ГО є активними учасниками всіх зустрічей з даного напрямку. Організація також підтримала рій «Сміливі азовці» під час  чотириденного таборування за межами міста. Це дало змогу рою прийняти активну участь у Всеукраїнському онлайн-огляді підсумкових таборувань куренів (роїв) Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри "Сокл" ("Джура") та зайняти ІІ місце у цьому заході.  

Заходи національно-патріотичного виховання активно висвітлювалися на сайті закладу та на офіційній сторінці у мережі Facebook, інформація про інші історичні події та знаменні дати.

ПРОДОВЖЕННЯ

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Національна дитяча "гаряча" лінія
Вимагають хабарі? Вимагають кошти?
Архів записів
Корисні посилання










Copyright MyCorp © 2021